Coca-Cola heeft alle aandelen van het zuivelmerk Fairlife in handen. Fairlife, tot voorkort eigendom van Select Milk Producers, heeft een uitgebreid gamma aan zuivelproducten.
Fairlife is ooit opgericht voor de productie van eiwitrijke milkshakes. Met die milkshakes en de andere producten in het assortiment wil Coca Cola nu anticiperen op een veranderende levensstijl van de consument. Iets zonder frisdrank dus. Er blijkt vraag naar zuivel producten van een andere soort, zoals de eiwitrijke milkshakes. De groeiende vraag naar die producten brengen de gevestigde verwerkende orde aan het wankelen. Onder meer Borden Dairy, een van de grote verwerkers, heeft faillissement aangevraagd.
Dat Coca Cola investeert in Fairlife is gezien de resultaten van de zuivelaar niet verrassend. De eiwitrijke producten met minder lactose hebben in het eerste kwartaal van boekjaar 2019 voor een groei van 42 procent gezorgd. In het complete boekjaar 2019 staat er meer dan 500 miljoen Amerikaanse dollar onder de streep.